تداوم همراهی در عرصه بین‌المل

تداوم همراهی در عرصه بین‌المل

TÜV® چهارشنبه 7ام فروردین 1398

تداوم همراهی در عرصه بین‌المل

براساس شرایط حاکم بر کسب و کار در فضای فعلی اقتصاد ایران و ضرورت نگهداشت و تداوم ارتباط صنعت ایران با جامعه بین‌المللی، بدینوسیله موارد زیر و اقدامات به عمل آمده توسط شرکت ‌توف ‌نُورد‌ایران و همکاری با هلدینگ TÜV AUSTRIA را به اطلاع کلیه مشتریان و ذینفعان محترم گروه توف نُورد ایران می‌رساند:

  1. تشدید تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران که از اردیبهشت ماه 1397 ابلاغ گردید و در نتیجه کلیه سازمان‌های بین‌المللی که به صورت هم‌زمان در آمریکا و در ایران فعالیت می‌نمایند، مجبور به محدودسازی کسب و کار خود در ایران شدند. در نهایت تأسف، تبعات این تحریم‌ها باعث رشد منفی اقتصادی، رکود تورمی، کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی و از دست رفتن تبادل فناوری و دانش تخصصی شده است.
  2. براساس فهرست‌های انتشار یافته توسط خزانه‌داری آمریکا (OFAC List) در منع همکاری با برخی از شخصیت‌های حقوقی مطرح ایرانی ‎و سایر اقدامات یک جانبه علیه ایران، هلدینگ بین‌المللی TÜV NORD نیز مجبور به محدودسازی فعالیت‌هایش در ایران گردید و در نهایت تصمیم بر آن شد که با توجه به تشدید تحریم‌ها، اقدامات لازم در جهت خروج تدریجی و کاملاً منظم بر اساس حفظ منافع مشتریان و البته کلیه ذی‌نفعان، صورت گیرد.
  3. شرکت توف نُورد ایران پس از بررسی چالش‌های پیش رو، راه‌حل‌های رفع این مشکل و تداوم ارتباط صنعت ایران با جامعه بین‌المللی، تصمیم بر آن گرفت که از عضو دیگری از "انجمن اتحادیه بازرسی و پایش فنی (VdTÜV) " استفاده نماید. "انجمن اتحادیه بازرسی و پایش فنی (VdTÜV)" با مرکزیت شهر برلین – آلمان، مالک آرم ثبت شده بین‌المللی TÜV (اختصار آلمانی اتحادیه بازرسی و پایش فنی) است و کلیه سازمان‌هایی که مجاز به استفاده از آرم ثبت شده ®TÜV هستند در سایت این انجمن به نشانی www.vdtuev.de در بخش اعضا (members) فهرست شده‌اند.
  4. پس از مذاکرات گسترده بعمل آمده طی 6 ماه گذشته، توافق‌های لازم با هلدینگ TÜV AUSTRIA ("اتحادیه بازرسی و پایش فنی" در اتریش)، برای همکاری و همراهی در کشور ایران صورت گرفت. هلدینگ بین‌المللی TÜV AUSTRIA با مرکزیت شهر وین – اتریش بیش از 148 سال پیش (سال 1872 میلادی) تأسیس گردیده و فعالیت‌های تخصصی خود را عمدتاً در کشورهای اروپای متحد، خاورمیانه و خاور دور در زمینه‌های متفاوت همانند سایر اعضای انجمن (VdTÜV) ارائه می‌نماید. اطلاعات این هلدینگ، سازمان‌های وابسته، توانمندی‌ها و خدمات آن‌ها در وب‌سایت www.tuvaustria.com در دسترس است.
  5. تلاش‌های شرکت توف نُورد ایران در فضای متلاطم و پرتنش فعلی بین‌المللی، به منظور تداوم کسب و کار و ارائه خدمات تخصصی به صنایع مختلف ایران در حوزه ارزیابی انطباق صورت پذیرفته است. این خدمات از 23 سال پیش توسط این شرکت به عنوان یکی از پیشروان مباحث ارزیابی انطباق در اتصال با قواعد بین‌المللی و دانش روز دنیا ارائه شده‎‌اند.
  6. شرکت توف نُورد ایران که در اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غیر تجاری در تهران به شماره ثبت 158931 با شخصیت حقوقی سهامی خاص و شناسه ملی 10102016273 به ثبت رسیده است، پاسخگوی کلیه تعهدات قراردادی به مشتریان برای ارائه انواع خدمات خواهد بود.
  7. شرکت توف نُورد ایران به عنوان همکار انحصاری هلدینگ بین‌المللی TÜV AUSTRIA در ایران، تفاهم‌های لازم را برای انتقال گواهینامه‌‌های صادره، با دو سازمان TÜV NORD Cert و TÜV AUSTRIA Cert بعمل آورده است. انعقاد قراردادهای جدید برای ارائه انواع خدمات صدور گواهینامه، آموزش‌های تخصصی و خدمات صنعتی به عنوان TÜV AUSTRIA Partner انجام می‌گردد.
  8. گواهینامه‌های صادره برای سیستم‌های مدیریت با لوگوی TÜV NORD بدون هیچگونه هزینه‌ای برای سازمان‌های طرف قرارداد، به گواهینامه‌هایی با لوگوی TÜV AUSTRIA و با همان تاریخ اعتبار، انتقال می‌یابند.
  9. هیچگونه نیازی برای تغییر در لوگوهای TÜV NORD بر روی بسته‌بندی محصولات و یا سربرگ‌های چاپ شده در سازمان‌های طرف قرارداد شرکت‌ توف‌ نُورد‌ ایران تا زمان اعتبار گواهینامه صادره و انتقال یافته به TÜV AUSTRIA، موضوعیت نخواهد داشت.
  10. بدیهی است که نحوه انجام کلیه موضوعات قراردادی فی‌مابین شرکت توف نُورد ایران و مشتریان محترم، توسط همکاران مرتبط تفاهم و در الحاقیه‌ قراردادها مندرج می‌گردد.